siKacaK daN siCantiK

Thursday, November 12, 2009

biLa lAma tAk mEn Ujan....

macam nih kisahnyer...kami reramai g rempit smpai laa ladang buah-buahan kat belakang K6...masa pergi tuh ujan da turun da,renyai-renyai gitu...best laa kunun coz pat men ujan..yelaa da bpe lama tak men ujan...da besor malu ckit kot...urmmm,aku,iza,leha,umi,pae,mekti,dayah, shin  n fiza meredah hutan belantara ladang kat belakang K6 tuh dengan semangat kekawanan...demi buah rambutan dan buah pulasan...sampai jer berebut-rebut kami nih, smapaikan xsempat nk abiskan satu pokok...kutip punyer kutip smabil isi lam mulut ngan plastik yang disediakan...xsedor ujan semakin lama semakin lebat...
sebelum ujan tuh, de laaa abang yang jaga ladang tuh kot, bawak pe nm tuh..ntahlaa xreti aku nk sebut kobekho..ahhahaha..asalkan de bunyi yer...dye tanya kami camni
"nak amik banyak lagi ker?"
"ye laa, xcukup ag nih..nape nk tutup dah ker?" aku lak ya jawab.pas2 iza menyampuk.
"yela B, da nk kul 5 nih.."
"naik atas nih, ley amik y kt atas tuh" kata abang tuh suh kami nek atas bnde tuh, aku, pae, umi nek laa coz iza,dayah ngn shin xmo nek..(takot tercabut skru bnde tuh, hahahaahaha)
naik laa kami smbil petik2 buah pulasan dengan rakus dan xsabirnyer..tiba2 ujan besor datang, pae plak menjerit xtentu pasal...takot nk bdiri atas 2..huhuhu,paekan kecik yang amat sangat....sambung cter...pas2 ujan lbt kami da sparuh basah da, kami mnjerit kat abng tuh ckap da siap! dah siap! dye wt xlayn...kami pown pe lag menjerit laa "Abang, kami da siaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaPppppppppppppppppp!!!!" barulah dye trunkan kami...adussssssssssssssss...
tapi best ngat tw...pengalaman tuh...ble nak blik lak ujan lebat cmpur ngn kilat Ya Allah, takot yang amat sekali. terutamannya mekti ngn si leha, dua owng ni nmpk jer ganas tp penakut...ble kilat jer terus berlari kearah iza suh iza bce pe ya patut n keje dorg juz mengaminkan pe ya iza bace ahhahaha...ad skali 2 kilat y paling kuat...iza, mkti ngn leha berlari patah balik kebelakang, aku pown ajk mekti "bkpo lari blik nyer...teruslaaaa..cari jalan pulang.." lebh kurang laa..sambil lari smbil bce, larian maraton nih kami semua...smpai kat pondok tuh kami deketwakan oleh pcik2 kat si2..huhuhu..kena ujan...kn basah kuyup nih...ngn sejuk lagi adussssssssssssssssssssssss.......
kami tggl dyah,shin,umi,pae ngn azie kt belakang..dowg smpai lmbt..hahahaa,pakaian kitorag da kering doarang baru smpai...ehehhehehe...kami duk lepak kat si2 lama gak laa nk tggu ujan reda..sempat makan durian free..hehehe....best laak...bialaa pat seulas pown kn jji ley pat y free..kihkihkihkih...
sampai disini cter aku disuatu petang khamis...camat membaca...

Post a Comment