siKacaK daN siCantiK

Friday, May 20, 2011

KENAPA KITA SUKA MENOLONG ORANG LAIN TETAPIK SEBALIKNYA???


SALAM 1 MALAYSIA...SELAMAT HARI JUMAAT...DAN SELAMAT PAGI....HARAP SEMUA CERIA SELALU...

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....bengang!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tajuk N3 panjang berjela-jela...heehhe..apa yang terjadi pada cikbee yerk??cikbee cuma nak tanya pendapat korang semua yang sudi singgah di blog cikbee ni..dan kalau ade pendapat atau komen sila tinggalkan komen anada yerk...awal2 dah pesan...cikbee tak tahu cmne nk mulakan...yang cikbee nak tahu kenapa kita suka menolong orang lain padahal orang lain susa kalau kita mintak tolong..kenapa???
cikbee tak adalah cakap semua macam tu tapi ade sesetengah orang ni, minta tolong kita bukan main laa..buat ayat sedih, ayt pasrah..bila kita dah tolong, lupa diri..pastu bila kita nak mintak tolong dia berbagai alasan yang langsung tak dapat diterima akal pikiran yang diberikan...KENAPA ade jugak org seperti itu???
KENAPA diorang tak pikir yang orang yang mintak tolong dengn dia tu adlah orang pernah tolong dia waktu2 dye susah dulu...apa yang nak diberi gelaran kepada orang seperti itu????apakah kita masih nak berkawan dengannya?
bagi cikbee.cikbee rasa dah tak kot ble dah jadi macam ni??nak berkawan apa lagi dengan orang macam tu..xkenang budi langsung...

P/S=> pada mereka yang terasa mintak maaf laa yerk???


7 comments:

miss ct said...

Assalamualaikum cik bee..
bg pendpt ct.. biarlah kita ikhlas bantu orang..insha Allah, akan ada org akan bantu kita ketika susah.. doa byk2 ya agar Allah permudahkan segala urusan cik bee.. =)

Sang Pemerhati said...

Kawan teruskan berkawan..Dalam dunia nih memng mcm2 jenis mnusia ada..Betol kate miss ct..Biar Allah jer yg balas..
"Mengharap pada manusia kita akan kecewa tapi pada Allah..Dia tak pernah mengecewakan"

Peringatan utk dri sendiri gak..Renung2kan dan selamat beramal..hehe

Myung Dae said...

Biaselah tu, name pon manusia. Tak semuanya sempurna. Kadang2 manusia ni leka dengan dunia sehinggakan akhirat pon dilupa. Macam dalam kes ni, bukan cik bee je yang pernah kene. SAya pon pernah kene jugak. Nak buat macam mana. Cuma satu je nasihat. Biar orang lain buat kat kita tapi kita jangan balas balik kat dia ye. (^_^)

Unknown said...

terima kasih yer sume..cikbee bengang sebenarnyer..xtau nk wt ape da...adussssssss

dwatyKNY said...

memang susah nak cari org yang sangup susah senang dengan kita... kalau masa kita senang... ramai yang jer yang datang... saya pun pernah gak kena...

Unknown said...

hm, biasalah tu. manusia mmg mcm2 ragam. mmg hati kita sakit kalau ada kawan mcmtu. tapi, jgnlah sampai pts kawan. jgnlah peduli sgt dgn kwn mcmtu. :)

Anonymous said...

Modest payday loans can be ideal for ghanaians, so, who help make his or her's being right from fast cash to an alternative, thirty day period subsequent to few weeks. If you have a stable income it is possible to use obtaining such type of borrowing products should you demand it.
tutaj sprawdzisz jak to wygląda
kredyty na dowód
kredyty bez zaświadczeń dla zadłużonych
więcej
pożyczki prywatne.com opinie