siKacaK daN siCantiK

Saturday, January 29, 2011

Mana satu pilihan yang PASTI??????


Salam semua….
Ermmm..korang pernah tak mengalami situasi seperti ini
sekadar gambar hiasan
“Ada dua pilihan hati dalam satu masa…sorang kekasih hati dan sorang lagi sahabat yang sentiasa disisi bila diperlukan…okey..kekasih hati kita gelarkan SI A dan sahabat SI B, si A ni orang yang si C sayang n cinta sebab dia kekasih hati si C kn?manakala si B ni pun si C sayang jugak sebab sahabt time susah senang…si A ni pulak..kerja tak tentu hala..kerja tapi macam tak menjamin masa depan…macam mana nk tanggung anak dara orang nanti…ye..tahu mungkin belum rezeki nyer lagi kn?si B ni pulak dah ada keje tetap..semua ada laa..lengkap…hanya menanti persetujuan dari si C…jika si C da kata “YES” maka rombongan akan tiba di rumah family si C… si C sekarang dah berbelah bagi..tak tahu nak pilih antara masa depan dan sayang..tanya pendapat orang terdekat..jawapan yang dapat 50-50…lagi bertambah2 kusut fikiran si C…tapi apa yang si C makin bertambah kusut…dan konpiuss…bila si B call si C tersenyum lebar..hati riang…padahal si C tidak ada perasaan kat si B.pelik tapi benar…persoalannya disini adakah si C dah jatuh hati pada si C..kalau betul la apa yang perlu si C lakukan?apa akan jadi dengan kisah percintaan antara si A dan si C?dua2 si C sayang…kedua2 melengkapkan hidup si C…apa penyelesaian untuk si C??????namun kadang2 si C rasa amat bersalah pada si B kerana beranggapan dia telah curang pada si B……”
kekonfiusan yang melanda diri si C
mungkin si C dah jadi macam ni dah sekarang (tulun dia)
Pernah tak korang alami situasi seperti ini????kalau pernah…apa tindakan korang…dan kalau korang ade nasihat yang bernas…tolong komen entri ini…tak tahu dah nak fikir..berbelah bagi…dalam delima…
Cik bee harap korang dapat tolong si C cari penyelesaian…CIK bee pown tak tahu macam mana nak beri nasihat kat si C…


namun si C tak nak jadi cam gambar2 diatas nih..

PERLU KE KITA LEPASKAN ‘SAYANG’ KITA DEMI ‘MASA DEPAN’ KITA????

Post a Comment